Nieuwsbrief 23-01-2014

Korte terugblik op 2013

2013 Was een interessant jaar voor velen van ons. Een jaar dat de geschiedenis ingaat als het jaar van de eerste koning die Nederland sinds tijden had. Filmfanaten zullen 2013 wellicht herinneren als het jaar waarin Netflix in Nederland verscheen; films en series kijken wanneer je wilt, gewoon vanuit je eigen huiskamer. Als fervente toneel-fans kijken de leden van Toneelvereniging Pauze vooral terug op een jaar waarin de Pauzeac- teurs een prachtig stuk realiseerden: Met gesloten deuren van Jean-Paul Sartre, uitgevoerd in mei in het Middelburgse Minitheater. Een stuk gebaseerd op het existentialisme, een 20e-eeuwse filosofische en literaire stroming die individuele vrijheid, verantwoordelijkheid en subjectiviteit vooropstelt, geregisseerd door Marjoke Sinke.

Pauzenieuws

Ondanks dat de naam eventueel anders doet vermoeden, zat Pauze na het succesvolle optreden in het Minitheater alles, behalve stil. Wat is er allemaal gebeurd en veranderd? Pauze is verhuisd naar een andere oefenlocatie in Middelburg, er zijn een aantal nieuwe (jongere) leden bijgekomen en ook de website en het logo van Toneelvereniging Pauze is de afgelopen maanden in een verfrissend verjongings-bad ondergedom- peld, nadat de site enige tijd offline is geweest. We zijn nog druk bezig om alle informatie op de nieuwe site te zetten. Neem alvast een kijkje! www.toneelvereningpauze.nl Helemaal offline is Pauze nooit; onze Facebook- pagina is dag en nacht actief.

Top Girls

September 2013 ging Pauze van start met de nieuwe productie: Top Girls. Een toneelstuk uit 1979, de tijd waarin de Britse premier Thatcher de scepter zwaaide en de uitbundige jaren Tachtig nog voor ons lagen. In Top Girls staat een hoogstaand-uitzendbureau gerund door carrièrevrouwen centraal. Het stuk wordt geregis- seerd door Ans Schilders. Houd u vrijdagavond 23 mei , zaterdagavond 24 mei en zondagmiddag 25 mei 2014 maar alvast vrij in uw agenda; dan staan de topvrouwen van Top Girls op de planken. Uiteraard houden we u op de hoogte over de locaties en de tijden.

Skills

Om perfect te presteren heb je ‘skills’ nodig; vaardigheden en kwaliteiten om uit te blinken. Dat weten de dames in Top Girls als geen ander. Om goed voor de dag te komen wordt alles in het werk gesteld. Veel Pauzeacteurs nemen hun zaak net zo serieus en volgden in 2013 enkele toneelworkshops. Ook in het nieuwe jaar is Pauze vertegenwoordigd bij een aantal workshops, waaronder de workshop ‘Stem’ in januari in het Vestzaktheater in Vlissingen, verzorgd door Kristien Vandermeulen, en bij de tweedaagse masterclass ‘Geloofwaardig Spel’ in februari, te Zierikzee, verzorgd door Paula Bangels.

Eenakterfestival

Zeer waarschijnlijk is Pauze is weer van de partij bij het eenakterfestival. Het wordt misschien wel een zeer verrassende act. Het eenakterfestival wordt dit jaar gehouden in Het Spiegeltheater op 9 en 10 mei.

Frisse inspiratie

Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief zin gekregen om nog meer, of weer, zelf in de huid van een ander te kruipen op de toneelplanken, of kent u iemand die hier interesse in heeft? Neem dan contact op met onze toneelvereniging via info@toneelverenigingpauze.nl of bezoek onze website of facebookpagina. We heten nieuwe leden van harte welkom. Ook zijn we altijd benieuwd naar uw suggesties, ideeën en tips.
Wellicht tot ziens bij een van onze voorstellingen, bij de workshops, bij de eenakters, online of bij andere prachtige voorstellingen.